Min krop, min kreativitet - et ordløst forløb

Beskrivelse

En dramaunderviser og en koreograf står for denne korte workshop, der introducerer to måder at udtrykke sig på kropsligt, når man formidler en situation, en fortælling eller en stemning.

 

Aktiviteter

I forløbet prøver eleverne kræfter med to forskellige workshops - koreografi og stumspil.
Stumspil: Hovedbanegården 10 minutter før lukketid en lørdag aften.
Koreografi: Giv den gas med en ung koreograf – enkelt og effektfuldt, som efterlader dig med godt humør og sved på panden.

Forberedelse

Eksempel på tidsplan
kl. 12-12.10: Intro og fysisk opvarmning samt minikoreografi. Herefter deles eleverne i to hold.
kl. 12.10-13: 1. workshop-runde.
Kl.13-13.05: Pause
Kl.13.05-13.45: 2. workshop-runde (eleverne bytter workshop)
Kl.13.45-14.00: Visning af elementer – afslutning i cirkel, hvor eleverne får mulighed for at sætte ord på processen og give feedback.

Formål

Igennem arbejdet med "Min krop, min kreativitet"  kan vi være med til at opfylde følgende læringsmål:

  • Innovation og entreprenørskab
  • Kreativitet, sprog og kropsbevidsthed
  • Personlige kompetencer som: at opleve nye nuancer om sig selv, rykke på egne grænser i trygge rammer, opnå større selvtillid og selvværd.
  • Procesforståelse
  • Sociale kompetencer som: samarbejde, empati, bidrage med konstruktive forslag
  • At se og opleve verden fra et nyt sted.
Sted

Xeneriet eller på jeres skole.